Tester

Nordic Cab är testad enligt ASTM (American Standard for Testing Materials) 1975-1909, vilket innebär att testet skapades först 1975 och det reviderades 2009. Detta test är den mest omfattande testet för cykelkärror tillgängliga idag. ASTM dokument beskriver genomförandet av en serie tester, såsom utmattningstester, rollover tester, höst eller krocktester, etc.

Nordic Cab använder den berömda schweiziska företaget SGS test för slutförande av dessa tester, samt Nordic Cab utför även tester med vagnen i bruk i alla funktionella områden.

I detta dokument beskriver vi genomförande av ASTM-tester i detalj – och du kommer att förstå varför du inte ska köpa en cykel släpvagn som inte har klarat ASTM-tester. När allt du placerar det mest värdefulla du har i en cykel trailer – och du vet att dessa vagn är så säker som möjligt.

Drop Impact Test

Detta test innebär att nedladdning av Varukorgen maximum, dvs vi placera två dockor i vagnen var 25 kg. så att den maximala vikt på 50 kg erhålls. Dockorna är säkrade i Nordic Cab säkerhetsselar och ryggstödet höjs.

ASTM drop-slag test__st

Vagnen lyfts upp till 1,2 meter hög och sjönk sedan direkt på ett betonggolv eller annat hårt underlag. Det är lite av en krasch genomförts, men Nordic Cab varukorg är helt oskadd vid kollisionen. Kraven i ASTM-testet säger att vagnen kommer att vara fria från strukturella skador, och att sätet inte borde ha flyttats mer än 25 mm.

För att hitta den hastighet med vilken vagnen träffar betongen, kan vi använda formeln (du kanske kommer ihåg detta från fysik klass, VF2 = VI2 + 2 * a * d. Den norska bra, kan vi säga att sluthastigheten är lika med utgångshastigheten + 2 gånger accelerationstider avstånd .

Om vi låter barnvagn från 1,2 meter hög, så vi har att accelerationen är lika med gravitationskraften, det vill säga 9,8 m / s2. Vagnen får då följande hastighet när den slog i cementgolvet:
v2 = 0 + 2 * 9,8m / s2 * 1.2m
v (hastighet) = 4.8mx / s eller ca 18 km / t.

Tänk på att vagnen slog ett cementgolv i denna hastighet och det blir alltså helt plötsligt stopp. Detta är en kraftfull kollision med 50kg i vagnen utan några strukturella skador uppstår. Föreställ belastningen på sätet och säkerhetsselar …

Vad du kommer att lära av detta är att alltid fästa barnet (a) väl med säkerhetsbälten i vagnen, och att hjälmen alltid bör användas. Om du ser detta test, så du förstår att du kanske vill välja en väl utformad cykel släpvagn som kan visa genomfört ASTM-tester mot en (ofta billigt men inte alltid) cykel släpvagn som inte har testats på samma sätt. Under genomförandet av detta test också kan se hur stark en cykel vagn med hård botten egentligen är och hur mycket skyddande plasthölje som faktiskt ger.

Bumpy-Road Test

I detta test kör vi Nordic Cab cykel släpvagn på ett slags löpband med stora kuddar som drabbade vagnshjulen. Testet utförs genom att köra 10.000 rotationer av testhjul vid en hastighet av 12 km / timme.

ASTM drop-slag test__st1

Blockstorleken är 38 mm hög och 50 mm lång, med en 45 ° lutning av blocket i körriktningen. Dessa är stora block mot nordiska Cab vagn hjul med chock. Vagnen måste motstå höga spänningar när blocken slå hjulen på 12 km / timme. Testet fortsätter under flera timmar.

Ett sådant test är inte bara en stor belastning på hjulen på vagnen, men också för hela struktur, såsom plastlåda, aluminiumdelar, cykel gaffel, hjulmontering, soltaksram, etc. Här är alla små och stora komponenter i vagnen kör ordentligt – och Nordic cab består av briljans!

Koppling Säkerhetstest

ASTM-push-pull-test__meNå vi testar styrfästet och cykellänk och trötthet i anslutningarna. Testet utförs av hjulet roterar 100.000 gånger och därmed göra en push / pull provcykelhållare och cykellocket.

Detta test simulerar accelerationer och inbromsningar med cykeln trailer – i själva verket så många som 100.000 – och återigen består Nordic Cab med glans!

Tippmotståndstest

I detta test, vi placerar Nordic Cab cykel släpvagn på en tilt bord. Två dockor som placerats i vagnen, var 25 kg, samma som för alla tester. Bordet sänks sedan på en sida, så att vagnen börjar att tippa eller luta åt en sida. Vi fortsätter att rensa bordet tills hjulet på motsatta sidan (den sida som är högst) börjar lyfta från bordet. Vi noterar att antalet examina tabellen nu har tippat, och sedan lämna cykel släpvagn rullen från bordet och på betonggolv eller annat hårt underlag.

Hjulet på den högsta sidan kommer inte lyfta från bordsytan innan tabellen är 30º lutning när man har två barn i barnvagn eller ett barn som sitter i mitten av vagnen. När ett barn sitter på sidan tippar ner, så att vagnen inte skulle tippa förrän bordet har 25º lutning. Efter rullar vagnen från bordet och ut på cementgolvet, så ingen ska Varukorgen ha en del skador, och att endast accepterat att sätet har flyttat minimalt. Återigen, Nordic Cab detta test utan problem!

En ny version av detta test lanserades av ASTM 2009 där fordonet från att rulla av bordet. Istället kundvagn utsätts för en kraft på toppen av ramen (canopy) och skador på ramkonstruktionen är inte tillåtet, och endast mindre rörelser. Detta nyare testet har vi även genomfört och Nordic Cab har passerat.

Testerna utfördes av Nordic Cab

Cold Tester

Alla plastdelar Nordic Cab vi lägger i frysen som håller -20 och låt enheten vara kvar där i 48 timmar. Vi utför sådana brott provning, testning av Boyle, testa flexibilitet, etc. Av plastmaterial. Allt material kommer i viss mån påverkas av en sådan extrem kyla, men vi accepterar inte stora avvikelser. Plastdelar inklusive fönster i kapelldelarna.

Environmental Testing

Vi tar säkerheten på största allvar i Nordic Cab. Inte bara av vår produkt i princip ersätta bilen, som är en produktfamilj ger bättre möjligheter för promenader i skogen, och att det är en produkt som du kan använda hela livet när fordonet konverterar till en vagn för transport av gods – ideal när barnen är för stora för att sitta i vagnen. Nej, Nordic Cab har gått mycket längre. Vi tänker på den produkt som gör processer och material. Vissa material kan vara ofarligt som färdiga produkter, men i produktionsprocessen kan vara kemikalier som kan vara skadliga för människor och miljö. Likaså vissa material vara farligt vid förstörelse – både för människor och miljö. I Nordic Cab söker vi outtröttligt för material som inte är giftiga för att minimera miljöpåverkan – i alla produktionsskeden, förstörelsen och den färdiga produkten. Vi väljer de senaste och bästa material när vi kan välja en miljöskadliga (och ofta billigt) material till en mer miljövänlig material (och tyvärr ofta dyrt men det är värt att vi menar!) Till exempel fönstren i Nordic Cab canopy . Vi var mycket snabba med att byta från PVC-fönster (något ett antal leverantörer fortfarande använder barnvagnar, cykelkärror och en massa andra vardagliga produkter) till modernare och betydligt mer miljövänlig TPU plast (även om det var en hel del dyrare).

Det schweiziska företaget SGS-test har gjort omfattande tester av Nordic Cab termer av miljöfarliga kemikalier – och Nordic Cab passerar alla tester igen!

Extrem användning av kundvagn

Förutom alla ASTM-tester, naturligtvis testade vi vagnen genom extrem användning – både som en cykel släpvagn, släde, vandra, etc. Vi rider och åka skidor med Nordic Cab med oss i vagnen (och jag väger en hel del mer än 50 kg -. utan att avslöja exakt hur mycket att testa styrkan i konstruktionen Vi erbjuder varukorgen extremt hårdhänt hantering genom att rida eller dra barnvagn i mycket oländig terräng, rida över trottoarkanter i hög hastighet med en hel del vikt i vagnen, plötslig inbromsning, sladd med släde stor hastighet för att testa välta stabilitet, etc. Det är inte det som vi har försökt i varukorgen – för vi vill att ditt barn ska sitta säkert och väl, för att inte tala bekvämt i en Nordic Cab.

Historia Company Testing Press Integritet