Köpvillkor

NordicCab säljer multifunktionella barnvagnar och relaterade produkter via Internet till privatpersoner.

För att handla hos oss måste du vara myndig (18 år). Vi följer svensk lagstiftning.

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen, inklusive bilder, och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och kontaktuppgifter registreras i vårt kundregister. Dina personuppgifter är skyddade och hanteras enligt bestämmelserna i Personuppgiftslagen (PUL).

FRAKTVILLKOR

FRAKTKLASSER:

Nedan ser du vilka fraktklasser vi använder oss av. Vilken fraktklass en artikel levereras med framgår av artikelbeskrivningen.

Klass 1:
Postpaket (tilläggsutrustning eller extrautrustning), kostnad: 250 kr
Hämtas i Karlstad, kostnad: 0 kr**

Klass 2:
Postpaket (tilläggsutrustning eller extrautrustning), kostnad: 150 kr
Hämtas i Karlstad, kostnad: 0 kr**

Klass 3:
Brev (cykelfäste, spännband för takräcke, o.dyl.), kostnad: 80 kr
Hämtas i Karlstad, kostnad: 0 kr **

Klass 4:
Postpaket ell. Företagspaket* (modeller och paketerbjudanden), kostnad: 500 kr.
Obs! Beställningar kan delas upp och skickas som två separata paket. Fraktpriset är dock 500 kr som mest när du beställer upp till en modell.
Hämtas i Karlstad, kostnad: 0 kr**

**Vid förhandsbetalning kan varorna hämtas på lagret i Karlstad. Var snäll och boka tid för avhämtning. Telefon 070-6210020.

*FÖRETAGSPAKET

Företagsbeställningar och vissa tunga privatbeställningar levereras genom Posten DPD. Leverans från vårt lager bekräftas med ett e-postmeddelande. Detta meddelande innehåller även försändelsens kollinummer. Du hämtar då ut ditt/dina paket på Postens Företagscenter.

POSTPAKET

Postpaket levereras till ditt serviceställe och löses ut med hjälp av den avi som du får i din brevlåda eller det SMS du fått om du valt SMS-avisering. Väljer du SMS-avisering vinner du en dag då du meddelas när paketet ankommit ditt serviceställe. Om du inte kan välja SMS-avisering men ändå vill få ut ditt paket samma dag som det anlänt till ditt serviceställe, kan du hämta paketet genom att uppge paketets kollinummer (som du får via e-post av oss).

BREV

Beställningar där totalvikten inte överstiger 500 gram och att artiklarnas totala värde inte överstiger 600 kr levereras med brev. Brev går ej att söka i Postens system. OBS! Ömtåliga artiklar levereras alltid med paket.

LEVERANS

Leveranstiderna i butiken är beräknade leveranstider till Postens närmaste företagscentrum alternativt ditt serviceställe och bygger på att fraktbolaget håller sin beräknade leveranstid.

Finns produkten i vårt lager då skickas din beställning som regel inom 7 arbetsdagar.

Skulle produkten vara slut eller restnoterad får du besked om detta så snart vi har fått en orderbekräftelse från vår leverantör.

Vi garanterar inte att artiklarna kommer fram inom angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå.

GODSSÖKNING

Då ditt paket lämnar oss skickar vi paketets kollinummer till dig via e-post. Med hjälp av detta kan du följa ditt/dina paket på www.posten.se.

BETALNINGSVILLKOR

Klarna

REKLAMATIONER

Enligt konsumentköplagen har du 3 års reklamationsrätt från det att du köpt produkten. Du måste göra din reklamation inom skälig tid, 2 månader, efter att du upptäckt felet. Du anmäler en reklamation enklast genom vår Kundtjänst.

Reklamation av varan innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och anger på vilket sätt du anser den felaktig. Inom ca 1 vecka kommer du att erhålla en fraktetikett. Denna ska du använda för att skicka tillbaka produkten till oss. Observera att erhållande av returnummer är ej att likställa med godkänd reklamation. Varan ska ha kommit oss till handa inom 14 dagar från erhållande av fraktetikett och vara väl rengjord. Vid godkänd reklamation reparerar vi varan eller ersätter dig med en ny. Kan vi inte göra detta återbetalar vi dig köpesumman.

ÅNGERRÄTT & RETUR

Full ångerrätt gäller inom 14 dager från att du mottagit varan, förutsatt att varan är i oförändrat skick och helst med originalemballage. Vid en retur skall du kontakta oss. Vid retur står du själv för fraktkostnaden. Ordernummer och returnummer skall medfölja varan och paket(et/en) ska skickas till adressen:

Nordic Cab AB
Blekegatan 2
652 21 Karlstad

Är frakten ej betald eller saknas någon handling återsänds varan till dig. Vi återbetalar dig efter en fullständig retur.

GARANTIER

Vi säljer alla produkter med ett års garanti samt 3 års reklamationsrätt, enligt Konsumentköplagen.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan.

Din kvittens/orderbekräftelse/faktura gäller som garantibevis.

ÖVRIGT